Thursday, 27 May 2010

Cuak 1

CUAK 1
(Cermin Untuk Aku & Kau)

Masa yang berlalu semakin buat aku dapat melupakan kisah lalu, terasa hebat sebab sekarang ni tak ada lagi apa-apa yang membelenggu otak aku. Gelap cahaya malam pun dah semakin terang. Terang cahaya siang pun dah semakin silau.

Maknanya? Guna otak untuk berfikir. Kegelapan yang suram, digantikan cahaya yang terang riang. Terang

Monday, 24 May 2010

Terima kasih lieza

Terima kasih lieza

Terima kasih liza sebab bagi ni.. ahha! bestnye ada ramai kawan.. Korang nak kawan jugak? meh la ramai-ramai join youthsays.com nanti dapat la kawan baik macam lieza...hahahaha!

Saturday, 22 May 2010

YouthSays answer highlight!


Choosen answer for today

QUESTION
Is it we need luck to become success?

ANSWER
huh!? i think yes,... because even we are fighting to success, we need luck also.. the luck that we are the best.. for example, when we fighting in a competition, we also have opponent to beat, we are lucky if meet a opponent that not strong as we are. Applied that, meaning- we need a chance if we want to success!

 from,
anynomous

Join Malaysian youthsays.com and you can give your own answer here.

Tuesday, 18 May 2010

Jom tengok konsert

YOUTH'10 presents you 3 nights with 3 concerts with awesome performances:

SUKI LOW
Suki was the first winner of One in a Million competition at the age of 16, Malaysia's first ever reality singing competition.

AZLAN & THE TYPEWRITER
Led by Azlan, former frontman of meetUncleHussain led them to win the 'Best Song Award' at Anugerah Juara Lagu in 2008 and 'Best New Artist' at the 16th Anugerah Industri Muzik in 2009. Azlan & the Typewriter is currently holding the No.2 spot in Fly FM's top 10 Original Malaysian Music.

BITTERSWEET
Malaysia's Top Local Rock Indie Band. Bittersweet have been featured on MTV Asia and were the #2 Most Popular Band Polled by Indie Lovers since 2007.

LAPSAP
Malaysia's top DJ duo - DJ Goldfish and DJ Blink. Lapsap recently performed alongside Steve Aoki at UOX Play Finale, Heineken Green Room and more.


CAPRICE
At 22, Caprice is Malaysia's fastest rising urban youth icons, a rapper and an entrepreneur. Dj Ken Feat Caprice "In Love with Radio" is currently holding the No.1 spot on the Malaysian English Music Chart.

P/S: Special Performance by YUNA
YUNA who also performed at the Fly FM Campur Chart at YOUTH'09 will be coming back to YOUTH'10 again! Yuna was a huge winner at the recent prestigious Anugerah Industri Muzik (AIM) 2010 awards, bagging four major honours - "Best Song", "Best Pop Song", "Best New Artiste" and "Best Local English Song".

Also will be performing: TILU, KAY, SHARPSHOOTER, JOANNE & CO, FRIENDZ


Monday, 17 May 2010

Mari sertai Youth'10!


Aku ada sesuatu yang baik untuk dikongsi dengan korang.
Jom kita lepak PWTC Kuala Lumpur, 28-30 May 2010.

YOUTH'10- Festival belia terbesar di Malaysia. Apa yang ada di YOUTH'10? Mari kita saksikan.
Anda boleh dapatkan pass percuma untuk ke YOUTH'10. Anda hanya perlu daftarkan nombor telefon anda dan bawa nombor telefon anda ke sana.

Pass Percuma hanya terhad kepada 30,000 remaja yang berusia 15-35 tahun.

Sunday, 16 May 2010

Selamat Hari Cikgu

"Selamat Hari Cikgu"

Selamat hari guru saya ucapkan kepada semua tenaga pengajar. Saya sangat menghargai jasa-jasa pengorbanan cikgu-cikgu, pensyarah-pensyarah yang telah mengajar saya.

Dari sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah agama rakyat, sekolah menengah, sekolah menengah teknik dan sampai kat universiti ni saya berjaya semuanya adalah kerana guru-guru yang pernah mengajar saya. Mereka semua terdiri lebih kurang 143 orang cikgu/pensyarah yang pernah mengajar saya.

Cikgu yang paling saya sanjungi adalah bapa saya sendiri, En. Azman bin Mansor. Gambarnya tidak

Saturday, 15 May 2010

Cuak

CUAK
(cermin untuk aku & kau)

Perasaan kau dan aku

aku + kau + dia = kita sengsara

(aku + kau) - dia = kita mungkin bahagia, dia apa aku peduli!

(dia + kau) - aku = aku sengsara, korang mungkin bahagia..

aku - (kau + dia) = aku memang bahagia, kau aku peduli apa!


Thursday, 13 May 2010

Kenapa guna otak?

imformation/foto credit to: http://www.treehugger.com/
Gambar pembahagian cara pemikiran otak manusia. Sebelah kanan adalah untuk berangan-angan, berimaginasi, Sebelah kiri pula untuk menyimpan maklumat dan berfikiran logik.


Wednesday, 12 May 2010

Otak Untuk Berfikir

"Selamat datang ke blog Paan Azman"



Pertama sekali aku ingin bagitau bahawasanya blog ni memang ada kena mengena dengan yang masih hidup dan kadang-kala ada yang telah mati pon terlibat gak. Blog ni tujuannya adalah amat serius. Sebab disini aku akan post macam-macam jenis penulisan yang telah difikirkan oleh otak aku. Sebab tu namanya OTAK
Related Posts with Thumbnails